Režnjevi kondenzacijskih tragova oblačasti su oblici nalik na ispupčenja, zareze ili zupce u tragovima zrakoplova. Vide se samo s jedne strane kondenzacijskog traga. Nastaju vrtloženjem zraka u brazdi iza zrakoplova.

Tragovi zrakoplova oblačne su vrpce koje ostaju iza motornih letjelica. Većinom nastaju kondenzacijom i brzim smrzavanjem vodene pare. Postoje dvije osnovne vrste kondenzacijskih tragova:
Tragovi ovise gotovo isključivo o meteorološkim uvjetima na visini leta zrakoplova te donekle i o samom zrakoplovu. U povoljnim uvjetima mogu dugo potrajati i proširiti se preko neba. U manje povoljnim uvjetima uopće ih nema.
Turbulencija u brazdi zrakoplova često oblikuje tragove na neobične načine. Tu su hibridni tragovi koji su zapravo ispušni tragovi uhvaćeni u aerodinamičke vrtloge iza krila, kao i režnjevi također nastali zračnim vrtloženjem. Posebno upečatljivi mogu biti tanki sinusoidni tragovi. Sve ih oblikuje Crowova nestabilnost.
Tragovi mogu ostavljati upečatljive sjene i biti isprekidani kako zrakoplov nailazi na džepove vlažnijeg i manje vlažnog zraka. Ponekad mogu nalikovati na rakete (pa i izazvati popriličnu medijsku pompu) ili na daleke meteore.
Režnjevi kondenzacijskih tragova oblačasti su oblici nalik na ispupčenja, zareze ili zupce u tragovima zrakoplova. Vide se samo s jedne strane kondenzacijskog traga. Nastaju vrtloženjem zraka u brazdi iza zrakoplova.
Aerodinamički kondenzacijski tragovi vrpce su ledenih kristalića koje u određenim uvjetima nastaju iza zrakoplova. Nastaju razlikom u tlaku zraka prilikom prolaska zrakoplova. Gledani pod povoljnim kutom mogu pokazati izrazito jaku irizaciju i živopisne boje.
Kondenzacijski tragovi zrakoplova snimljeni u sumrak ili zoru ponekad završe u medijima kao “kometi” iili “meteori”. Mogu biti prilično sjajni naspram sve tamnijeg neba, ili s druge strane upečatljivo tamni sa sjajnim prednjim dijelom.
Kondenzacijski tragovi zrakoplova u određenim svjetlosnim uvjetima mogu izgledati poput dimnih tragova nekakvih raketa lansiranih sa zemlje. No, to je samo igra svjetlosti i perspektive. Trag koji ide prema nama može nam izgledati kao da se penje uvis. Tu i tamo dospiju u medije, a 2010. godine jedan takav izazvao je pravu strku s druge strane Atlantika.
Tanki sinusoidni kondenzacijski tragovi posebna su vrsta tragova koji ponekad ostaju iza zrakoplova. Izgledaju poput tanke valovite crte. Zapravo je riječ o hibridnim tragovima kod kojih se jedan od zračnih vrtloga u brazdi rasprši. Preostali vrtlog tako može dulje potrajati.
Hibridni kondenzacijski tragovi su tragovi ispuha motora uhvaćeni u turbulentne vrtloge u brazdi zrakoplova. Najčešće nastaju iza velikih zrakoplova. Pojavljuju se kao dvije deblje vrpce koje se ubrzo nakon prolaska zrakoplova mogu izvitoperiti u razne omče, kružiće i čvoriće prije nego što nestanu. Za taj fenomen zaslužna je Crowova nestabilnost.
Kondenzacijski tragovi zrakoplova mogu biti isprekidani ako zrakoplov prolazi kroz područja zraka različite vlažnosti i temperature. Takva se područja mogu izmjenjivati na malom dijelu neba, zbog čega trag zrakoplova ponekad izgleda kao da se naizmjence uključuje i isključuje.
Sjene kondenzacijskih tragova tamna su područja zraka ili drugih oblaka kojima kondenzacijski tragovi zrakoplova zaklanjaju Sunčevu ili Mjesečevu svjetlost. Često se vide kao tamne crte uz tragove zrakoplova, a mogu biti i projicirane ispred ili iza njih.
Kondenzacijski tragovi ili tragovi zrakoplova oblačne su pruge ili plohe koje za sobom ostavljaju zrakoplovi u letu. Nastaju naglim hlađenjem vodene pare u ispuhu zrakoplovnih motora. Ponekad brzo nestaju, a ponekad potraju dugo i pretvore se u druge vrste oblaka. Aerodinamički kondenzacijski tragovi nastaju padom tlaka zraka iza krila ili krakova rotora, odnosno propelera.
© 2021. - 2025. Marko Posavec. Sva prava pridržana, ako nije drugačije naznačeno.
Obratite pozornost na pravila i uvjete korištenja.
Fotografije nije dopušteno preuzimati bez dozvole njihovih autora.